fredag 10 april 2009

Långfredagen

Nu tänkte jag skriva lite vad som har hänt idag.
Gabriel kom in till oss runt 05,30 sov hos oss. Jag mådde ej så bra då kan jag säga.
David och Gabriel gick upp runt 6,30 jag fick sova vidare gick upp runt 8,30 men mådde ej bra då heller. Men en dusch och lite frukost vart det bättre.

Började med maten som skulle serveras idag. Jakob, Emme , Benjamin Farafr och Farmor var på besök idag. Firade lite påsk. Det var trevligt åt god mat och påskmust vart det med. Sen var ute och cyklade och lekte lite. David och Arne klippte lite träd och sågade ner lite grenar. Kestin och Gabriel fyllde på med jord i rabatten och gjorde det så fint. Jag själv hamnade i växthuset och renasde och fixade lite så fin jord det var därinne. Kommer bli bra när vi sätter grönsaker där.

Sen vart det lite fika kaffe och glass. men för min del vart det kaffe och 2 msk glass var så mätt efter maten. Så gick inte att äta mer.
Sen vart det lite lek för Kestin och Gabriel dom spelade spel och provade davids pilattesbollen (tror det stavar så)

Men nu så har alla åkt hem och Gabriel har gått och lagt sig: Han var trött idag. men det är en ny dag imorgon och då ska vi fixa med våran trädgård. Åka till stan köpa lite blomjord och blommer tror jag. Sen ska vi svänga förbi mormor och morfar Arne Gabriel skulle få ett påskägg av dem. Vi skulle ha varit där imorgon men do är sjuka så vi ville inte komma har ju ingen lust att bli sjuk nu.

Nej nu ska jag slappa framför tv och ta det lugnt nu.
Är ganska sliten idag men så är det när man är ute och far.
sov gott där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar